Aquest blog és una reflexió sobre l'us i l'evolució de les TICs a les escoles.

Aquest fou el meu primer contacte amb un ordinador al col·legi.


LOGO. El meu primer contacte amb els ordinadors

LOGO. El meu primer contacte amb els ordinadors

viernes, 21 de octubre de 2011

DIJOUS, 20 D'OCTUBRE.

En la sessió d'avui hem expossat els articles que havíem treballat per grups en la sessió anterior. Tots tenien en comú que parlaven de la utilització de les tecnologies en l'aprenentatge. Alguns dels temes que s'han tractat són per exemple, els programes d'educació assitida per ordinador, el programa CLIC, l'us d'internet a les aules o l'utilització dels videojocs en l'educació.
Algunes de les preguntes que han sorgit durant les expossicóns i els debats són si es fa una correcta inversió per a les TIC en els centres educatius o si recursos com el programa CLIC són útils per l'aprenentatge.
 En lo referent a les inversions estic d'acord amb el que es plantejava a classe, és adir que són suficients però estan mal gestionades, cal dir que per gestionar aquests diners seria oportú partir d'una reflexió inicial per part  del centre on concretés les seves necessitats tenint en compte elements com el tipus d'estudiants o de centre.
Si parlem dels recursos, quan els meus companys expossaven l'opinió de l'autora de l'article que parlava del programa CLIC, aquesta descrivia el programa com a una eina poc constructiva perque es basa en l'acert o l'error, i és el mateix programa que et dona la resposta correcta i  que sustituia la tasca del professor. En defensa d'aquesta eina comentava que el ritme de treball el marca l'alumne i que és fàcil d'utilitzar. Crec que totes les eines que donin com a resultat un aprenentatge poden ser útilis en un moment determinat. Una eina com aquesta es pot utilitzar per exemple, en una sessió que els alumnes estiguin molt moguts i no prestin atenció, ja que crec que fer-los treballar amb l'ordinador és una cosa que els agrada i pot servir perque estiguin més tranquils i participatius.
El que més em va sorprendre de la sessió el debat que va provocar la qüestió de la influencia dels videojocs a l'aprenentatge. M'hes molt difícil creure que els videojocs eduquin, a no ser que siguin jocs fabricats i destinats pels centres educatius o jocs d'estratègia .

No hay comentarios:

Publicar un comentario